Erdoğan Is Rigging The whole Election In Turkey To Takeover The Nation. Total Darkness Will Soon Loom The Middle East

By Walid Shoebat


Fuat Avni has proved to have startlingly accurate knowledge of events in Turkey before they happen. He is believed by some observers to be an insider in the administration of President Recep Tayyip Erdoğan. He has captivated the country with his mostly reliable predictions of events. referring to the Turkish leader as “the Tyrant.” Gyges was first known to the Greeks as “tyrant” and the one who introduced “tyranny” to the Greeks: he was called “tyrannous” or the tyrant one. Gyges of Lydia (Turkey) was the first to be called a tyrant, bears a striking similarity with the biblical Antichrist or “Gog”.


Erdoğan’s grown authoritarian control over Turkey’s judiciary, military, and press has sparked Fuat to release some insight which worries opposition parties in Turkey who have been alarmed Fuat’s latest release that the results of the Sunday election could be rigged. The government whistleblower who tweets under the pseudonym Fuat Avni who argued that government figures are holding regular meetings on election fraud and the Anadolu news agency will play a central role by announcing public support as high as 55 percent for the AK Party on the night of the election.

The Cihan news agency, the only other agency that reports on ballot box results all across Turkey, will be subjected to cyber attacks to prevent it from releasing the results of the ballot box, Fuat Avni also claimed.

Potential election fraud also includes manipulating the computer-based elector record system (SEÇSİS). The Supreme Election Board (YSK), however, says the system is reliable.

Erdal Aksünger, a chief adviser to the CHP chair, recently said that around 672,000 people who cast their votes in the June election are missing from the voter lists prepared for the Nov. 1 election.


According to Aksünger, in addition to the approximately 672,000 missing names, about 422,000 new names that did not appear on the June 7 election list have been added to the current voter lists.

Then there is the takeover of critical media outlets owned by the İpek Media Group was denounced as illegal by the Turkish Bar Association (TBB).

The election is vitally important for the future of democracy in Turkey as it is widely perceived as an election between an authoritarian government bordering on fascism by the Islamist AK Party and democracy.

It is widely feared the interim ruling AK Party, which has been in power since the end of 2002, may resort to any means necessary to win the election and become more authoritarian, as it has been strongly beset by sweeping allegations of widespread corruption and illegal activities such as providing weapons to radical rebel groups in Syria.

The whistleblower who tweets under the pseudonym Fuat Avni also claimed in the past week that President Erdoğan is preparing a “massive” crackdown on critical media outlets following Sunday’s election.

Claiming that the seizure of İpek Media Group was directly orchestrated by Erdoğan, the whistleblower said: “[Erdoğan] is in the process of materializing his long-planned coup on media outlets. He is creating a state within the state. The raid on the İpek Media Group will continue. Sözcü, Cumhuriyet and Doğan media are the next targets.”

Taking over critical media outlets just before the election will not only prevent the opposition parties from communicating their messages but also give a distinct advantage to the AK Party, which already enjoys the support of dozens of pro-government media outlets.

The remaining media outlets that are critical and independent of the government line are also under risk of unlawful seizure. Just like Koza İpek, the Doğan and Feza media groups are currently facing anti-terror probes through government-backed judicial investigations.

In yet another instance of pressure over the critical media, seven critical television channels were recently dropped from TV streaming platforms, muffling the opposition’s voice.

The state-owned Turkish Satellite Communications Company (Türksat) also recently notified Irmak TV, Bugün TV and Kanaltürk, known for their critical stance against the government, that their contracts would not be renewed as of November.

The channels were told to remove their platforms from Türksat’s infrastructure by the end of the last month.

Türksat’s move to drop Irmak TV, Bugün TV and Kanaltürk is the latest instance of TV streaming platforms removing channels critical of the government and means that viewers will not be able to tune in to the channels on any platform, with the exception of the channels’ own online streaming applications.

Similarly, Digiturk, Turkcell TV+, Tivibu, Teledünya and Kablo TV removed last month seven TV channels critical of the government, namely Bugün TV, Mehtap TV, Kanaltürk, Samanyolu TV, S Haber, Irmak TV and Yumurcak TV from their services.

The removal came based on an order from the Ankara Chief Public Prosecutor’s Office on the suspicion that the TV channels support a terrorist organization.

To read full report access Today’s Zaman